Site blog

آوا رستمی
by آوا رستمی - Monday, 8 Aban 1402, 2:03 PM
Anyone in the world

 

هدف مؤسسین رهیار از بدو تأسیس این بوده که با سازماندهی و استقرار سیستم‌ها و روش‌های نوین در رهیار از جمله طراحی و استقرار نظام برنامه‌ریزی استراتژیک، نظام مدیریت فرایندهای سازمانی مبتنی بر استانداردهای مدیریت کیفیت و طراحی و استقرار فرایندها و فعالیت‌های آموزشی براساس الزامات مدل مدرسه­‌ی کیفی، دانش و تجارب خود را در قالب یک الگوی موفق از آموزش و پرورش نوین، علمی و فناورانه به سایر نهادهای حوزه‌­ی آموزش انتقال دهند.

آکادمی رهیار برا ی انتقال تجربیات فوق راه‌اندازی گردید تا با آموزش و توانمندسازی معلمان، پژوهش و توسعه، پایبندی و تعهد به مسئولیت اجتماعی خدماتی را ارائه می‌دهد.

برای ورود به لینک پرداخت کلیک کنید.

 

 

projects

activities

 

 

 

[ Modified: Sunday, 10 Dey 1402, 6:38 PM ]
 
Anyone in the world

آکادمی رهیار یکی از بخش‌های مهم در مجموعه آموزشی رهیار است. در آکادمی فعالیت‌های آموزشی گوناگون در جهت توانمندسازی نیروهای انسانی انجام می‌شود. هدف آکادمی ارتقای سطح دانش‌ها و تبادل تجربیات ارزشمند است. امروزه آکادمی رهیار، دوره‌های گوناگونی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند. از سوی دیگر آکادمی در تلاش است این فعالیت‌ها را گسترش نیز بدهد. داستان تولد آکادمی و چگونگی اجرایی شدن آن نیز به‌اندازه اهداف آن مهم و ارزشمند است. قصه‌ای که نشان می‌دهد چگونه مهارت‌های فردی را تبدیل به مزیت‌های گروهی کردیم و توانستیم آن‌را ارتقا و معنایی دیگر ببخشیم. در اینجا از قصه تولد آکادمی رهیار برای‌تان گفته‌ایم.

 

مهمانانی از قلعه‌گنج

سال 89 بود که نماینده‌هایی از رهیار برای انجام یک کار خیر عازم قلعه‌گنج کرمان شد. در آن زمان هنوز مشخص نبود رهیار قرار است چه کاری در این منطقه انجام دهد. نمایندگان رهیار در قلعه‌گنج موضوعات گوناگون را بررسی کردند و مورد استقبال رسمی مدیران و مسئولین قلعه‌گنج قرار گرفتند. پس از بررسی‌ها و با توجه به‌گفتگویی که با مدیر آموزش‌و‌پرورش وقت، جناب آقای حیدری، انجام شد، قرار بر این شد که با هزینه رهیار، برای تعطیلات نوروز سال 1390، حدود 80 دانش‌آموز دختر در مقطع پیش‌دانشگاهی از کرمان به تهران بیایند و در یک دوره فشرده، با جای اسکان، تغذیه مناسب و معلم‌های خبره، برای کنکور آماده شوند. از آنجا که دختران ما توانستند رتبه‌های خوبی در کنکور کسب کنند، این تجربه برای رهیار بسیار دلچسب و زمینه‌ساز اتفاق‌های بعدی شد.

 

بازگشت به کرمان

حالا وقت آن بود که تجربه‌های قبلی را تبدیل به اتفاق بهتری کنیم. پس به پیشنهاد آقای حیدری و با همراهی رهیار، تیم رهیار باز هم به کرمان رفت و این بار مسئولیت آموزش 150 تا 160 دانش‌آموز مستعد را بر عهده گرفت که در سال قبل از پیش‌دانشگاهی مشغول به تحصیل بودند. در این دوره رهیار به آموزش معلم‌ها نیز پرداخت و در نهایت فرزندان ما در کرمان توانستند به رشته‌های خوب در دانشگاه‌های معتبر راه پیدا کنند.

در این زمان بود که ما با مدیر یک مدرسه ممتاز، به‌اسم خانم تندگویان آشنا شدیم. خانم تندگویان از رهیار خواستند که در امر آموزش کنارشان باشند و این شد رهیار از مصاحبه با نیروها تا آموزش آنها را بر عهده گرفت. در اینجا بود که دریافتیم مشکل اصلی آموزش در بخش دبستان است و زمان آن بود که آموزش معلم‌های ابتدایی را آغاز کنیم.

در این دوره، 4 گروه از معلم‌های شهری و روستایی که در هر گروه حدود 120 نفر بودند را آموزش دادیم. ما کنار یکدیگر ماندیم تا آموزش را از ریشه اصلاح کنیم. این شد که توانستیم با کمک کادر آموزشی تهران، معلم‌هایی خبره داشته باشیم که خودشان به معلم‌های دیگر آموزش دادند. پس از آن آموزش‌ها و اصلاحات در راهنمایی و دبیرستان نیز انجام شد تا تجربه و دانش ما به ثمر برسد.

 

تولد آکادمی چگونه بود؟

با توجه به آنچه که در رهیار گذشته بود، بارها در هیئت مدیره مطرح می‌شد که به گونه‌ای تجربیات خود را در اختیار مدارس دیگر بگذاریم. در این زمان نیز به درخواست‌های آموزشی شهرستان‌ها پاسخ می‌دادیم اما هنوز حرفی از آکادمی نبود. تا اینکه روزی در هیئت‌مدیره درباره یک موسسه در زرند کرمان صحبت شد که به‌صورت تخصصی روی مقطع پیش‌دبستانی کار می‌کنند. در ابتدا قرار بر این بود با این موسسه همکاری‌هایی شکل بگیرد اما پس از بررسی‌ها دریافتیم که بخش زیادی از آنچه که این موسسه بیان می‌کند، ظاهری است و پشتوانه‌ای ندارد. در اینجا بود که تصمیم داشتن آکادمی جدی مطرح شد و تصمیم گرفتیم بحث آموزش را به‌صورت حرفه‌ای از مقطع دبستان آغاز کنیم و اینگونه بود که اکادمی رهیار متولد شد.

[ Modified: Tuesday, 9 Aban 1402, 3:33 PM ]
 
Anyone in the world

 


برای شرکت در وبینارها و دوره‌ها در وبسایت آکادمی رهیار    عضو    شوید.


۱. به آدرس  lms.rahyaracademy.ir  بروید.


۲. از گوشه سمت چپ بالای صفحه
 ورود به سایت  را انتخاب کنید.


۳. در صفحه بعدی
  ایجاد حساب کاربری جدید    را انتخاب کنید.


۴. اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. (برای نام کاربری حتما کد ملی خود را بنویسید)


۵. پس از ورود اطلاعات روی
  ایجاد حساب کاربری من   در پایین صفحه بزنید.


۶. پس از آن کد تایید به شماره همراه شما ارسال می‌شود.


۷. با وارد کردن کد تایید، حساب کاربری شما ایجاد خواهد شد.


۸. در این مرحله وارد صفحه‌ی میزکار خواهید شد که شامل
 لینک‌های ثبت‌نام فعال  است.


۹. روی اسم دوره‌ی موردنظر کلیک کنید.


۱۰. اکنون وارد صفحه‌ی مربوط به وبینار یا دوره خواهید شد.


* شما می‌توانید توضیحات به همراه عکس‌های مراحل ثبت‌نام را در این فایل پی‌دی‌اف نیز مشاهده کنید. (کلیک کنید)


 
[ Modified: Sunday, 10 Dey 1402, 6:59 PM ]
 
Anyone in the world
 
 
  وبینارهای رایگان 
  «کاشت-داشت-برداشت» 
  شماره‌ی چهارم   
 
شیوه‌های مدیریت انگیزه‌ی دانش‌آموزان در کلاس درس (مشاهده وبینار)
 
 
عناوین سرفصل‌ها:
  • انگیزه‌ها از کجا می آیند؟
  • آیا عوامل بیرونی می‌توانند انگیزه‌بخش باشند؟
  • نقش معلم، مدرسه و ساختار کلاس درس در انگیزه‌مندی یا بی‌انگیزگی دانش‌آموزان چیست؟
با حضور:
  •   دکتر علی صاحبی 
    دکتری روانشناسی بالینی، فوق تخصص اختلالات وسواس
    مربی ارشد و عضو هیأت علمی موسسه بین‌المللی ویلیام گلسر

 

[ Modified: Sunday, 10 Dey 1402, 7:41 PM ]
 
Anyone in the world
 
 
  وبینارهای رایگان 
  «کاشت-داشت-برداشت» 
  شماره‌ی دوم   
ایجاد محیط دوستانه در کلاس درس مبتنی بر نظریه‌ی انتخاب (مشاهده وبینار)
 
 
عناوین سرفصل‌ها:
  • اهمیت نقش «معلم راهبر، مربی حرفه‌ای»
  • گام‌به‌گام تا توافق بر سر قواعد و پیامدها
  • خلق رابطۀ دوستانه با دانش‌آموزان

با حضور:

  •   حسام حسین‌زاده  
    دانش‌آموختۀ جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران
    عضو کمیتۀ تحقیقاتی جامعه‌شناسی آموزش
    یک سال سابقه‌ی تدریس پنج سال اخیر در دبستان،
    مدرس رسمی آموزش خانواده و فرزندپروری انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران مبتنی بر نظریۀ انتخاب

(شماره‌ی دوم از مجموعه ‌وبینارهای آموزشی رایگان آکادمی رهیار و فیلیمومدرسه)

 

[ Modified: Sunday, 10 Dey 1402, 7:43 PM ]
 
Anyone in the world
 
 
  وبینارهای رایگان 
  «کاشت-داشت-برداشت» 
  شماره‌ی اول  

 

عناوین سرفصل‌ها:

  • ایجاد احساس تعلق خاطر
  • روال‌هایی برای آغاز و پایان کلاس

با حضور:

  •  آرزو حبیبی  | دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی مطالعات آموزش از دانشگاه لوون بلژیک/ کارشناس توسعه و تعالی سازمانی در مجتمع آموزشی رهیار
  •  غزل اسماعیلی  | دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی آموزش از دانشگاه گلاسکو اسکاتلند/ کارشناس توسعه و تعالی سازمانی در مجتمع آموزشی رهیار

شماره‌ی اول از مجموعه ‌وبینارهای آموزشی رایگان آکادمی رهیار و فیلیمومدرسه برای معلمان؛️

 

[ Modified: Sunday, 10 Dey 1402, 7:42 PM ]
 
Anyone in the world
 
 
دومین سمینار ارزشیابی آموزشی رهیار، با رویکردی اقدام‌پژوهانه در  «شواهد یادگیری»  برگزار شد.

مفتخریم که تیرماه امسال، در این رویداد آموزشی میزبان شما عزیزان بودیم.✨

آکادمی رهیار - مجتمع آموزشی رهیار 
 
 
[ Modified: Sunday, 10 Dey 1402, 7:44 PM ]
 
Anyone in the world

شاید شما هم به فکر افتاده باشید که چطور با غنی‌سازی محیط و بسترسازی می‌توان یادگیری شوق‌برانگیز را در کودکان افزایش داد، جواب این سوال در هر شرایطی متفاوت است اما در هرصورت اثرات مثبتی روی کودک خواهد داشت، در ادامه چند مورد را باهم مرور می‌کنیم؛

➕️ تقویت مهارت مشاهده‌گری:
دنیای پیرامون‌شان را بهتر و عمیق‌تر مشاهده کنند؛
➕️ تقویت حس کنجکاوی:
به کنجکاوی‌هایشان اهمیت بدهند و برای پرداختن به آن‌ها قدم بردارند؛
➕️ تمرین و تقویت مهارت‌های شناختی:
فرصتی‌هایی برای تقویت مهارت‌هایی چون پرسش‌گری فرضیه‌سازی، نتیجه‌گیری و استدلال ایجاد می‌کنند؛
➕️ تمرین الگوی کاوشگری:
برای یافتن پاسخ پرسش‌ها و یا عملی کردن ایده‌هایشان پژوهش‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنند؛
➕️ تقویت مهارت برقراری ارتباط:
یافته‌ها و مشاهده‌ها و دریافت‌هایشان را به شیوه‌های گوناگون و متناسب با نیاز و علاقه‌شان با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.
...
یادگیری به شیوه‌ی جستجو و کاوشگری باعث تقویت و تمرین مهارت‌های اساسی در کودکان خواهد شد اما مهیا کردن شرایط مناسب،نیاز به افزایش آگاهی از موقعیت‌های مختلف یادگیری کودکان در محیط دارد و این امر می‌تواند از طریق مطالعه، شرکت در دوره، مشاوره از افراد متخصص، تمرین و اجرای آن در جهت کسب مهارت و تجربه امکان‌پذیر شود.

در روزهای آینده بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

...........

[ Modified: Tuesday, 24 Mordad 1402, 11:32 AM ]
 
مجری آکادمی رهیار
by مجری آکادمی رهیار - Monday, 23 Mordad 1402, 10:14 PM
Anyone in the world

آکادمی رهیار یک مرجع خصوصی رسمی و معتبر آموزش نیروی انسانیِ حوزۀ آموزش و پرورش در ایران است.

در سال‌های اخیر موسسات مختلف آموزشی برای معلمان تاسیس شده است که این تنوع، انتخاب کردن بین آن‌ها را سخت می‌کند. ما در آکادمی رهیار، معیارهای سختگیرانه‌ای برای محتوای دوره‌هایمان داریم. جذاب و به روز بودن محتوا اصل اساسی دوره‌های آکادمی رهیار هست و البته با توجه به سابقه طولانی مدارس رهیار در حوزه‌ی آموزش می‌توانیم بگوییم که خیالمان از بابت کاربردی بودن دوره‌ها راحت است.

هدف مجموعه رهیار از بدو تأسیس این بوده است تا ضمن سازماندهی و استقرار سیستم‌ها و روش‌های نوین از جمله طراحی و استقرار نظام برنامه‌ریزی استراتژیک، نظام مدیریت فرایندهای سازمانی مبتنی بر استانداردهای مدیریت کیفیت و طراحی و استقرار فرایندها و فعالیت‌های آموزشی بر اساس الزامات مدل مدرسه‌ی کیفی، دانش و تجارب خود را در قالب یک الگوی موفق از آموزش و پرورش نوین، علمی و فناورانه به سایر نهادهای حوزۀ آموزش انتقال دهند.

بدین منظور و با توجه به ضرورت آموزش معلمان مأموریت آکادمی رهیار ایجاد فرصت یادگیری و آموزش برای معلمان و متصدیان حوزۀ آموزش و پرورش در ایران با رویکردهای نوین، علمی، فناورانه و کاربردی است. این مأموریت با هدف ارتقای مهارت‌ها و دانشِ مورد نیاز برای تدریس کیفی کتاب‌های درسی و ادارۀ مؤثر کلاس درس و مدرسه انجام می‌شود.

آکادمی رهیار این مأموریت را با اجرای فعالیت‌های زیر پیگیری می‌کند:

  • برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری در حوزۀ آموزش ابتدایی و متوسطه
  • برگزاری سمینارهای تخصصی حوزۀ آموزش و پرورش
  • برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزۀ آموزش و پرورش
  • ارائۀ خدمات مشاوره به مؤسسات و مراکز آموزشی
  • پژوهش در حوزۀ آموزش و پرورش

آکادمی رهیار بستری آنلاین است که در همه ساعات شبانه روز در دسترس و قابل استفاده است. شما به راحتی با چند تا کلیک میتوانید دوره موردنظرتان را پیدا کنید، ویدیوهای آن را تماشا کنید، فعالیت‌ها را انجام دهید، در آزمون دوره شرکت کنید و در آخر گواهینامه معتبر را دریافت کنید.