کتابچه آکادمی رهیار

سایت: سامانه آموزش الکترونیکی آکادمی رهیار
درس: سامانه آموزش الکترونیکی آکادمی رهیار
کتاب: کتابچه آکادمی رهیار
چاپ توسط:
تاریخ: شنبه، 6 مرداد 1403، 7:30 صبح

درباره‌ی ما

آکادمی رهیار یک مرجع خصوصی رسمی و معتبر آموزش نیروی انسانیِ حوزۀ آموزش و پرورش در ایران است.

در سال‌های اخیر مؤسسات مختلف آموزشی برای معلمان تأسیس شده است که این تنوع، انتخاب کردن بین آن‌ها را سخت می‌کند. ما در آکادمی رهیار، معیارهای سختگیرانه‌ای برای محتوای دوره‌هایمان داریم. جذاب و به روز بودن محتوا اصل اساسی دوره‌های آکادمی رهیار هست و البته با توجه به سابقه طولانی مدارس رهیار در حوزه‌ی آموزش می‌توانیم بگوییم که خیالمان از بابت کاربردی بودن دوره‌ها راحت است.

هدف مجموعه رهیار از بدو تأسیس این بوده است تا ضمن سازماندهی و استقرار سیستم‌ها و روش‌های نوین از جمله طراحی و استقرار نظام برنامه‌ریزی استراتژیک، نظام مدیریت فرایندهای سازمانی مبتنی بر استانداردهای مدیریت کیفیت و طراحی و استقرار فرایندها و فعالیت‌های آموزشی بر اساس الزامات مدل مدرسه‌ی کیفی، دانش و تجارب خود را در قالب یک الگوی موفق از آموزش و پرورش نوین، علمی و فناورانه به سایر نهادهای حوزۀ آموزش انتقال دهند.

بدین منظور و با توجه به ضرورت آموزش معلمان مأموریت آکادمی رهیار ایجاد فرصت یادگیری و آموزش برای معلمان و متصدیان حوزۀ آموزش و پرورش در ایران با رویکردهای نوین، علمی، فناورانه و کاربردی است. این مأموریت با هدف ارتقای مهارت‌ها و دانشِ مورد نیاز برای تدریس کیفی کتاب‌های درسی و ادارۀ مؤثر کلاس درس و مدرسه انجام می‌شود.

آکادمی رهیار این مأموریت را با اجرای فعالیت‌های زیر پیگیری می‌کند:

  • برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری در حوزۀ آموزش ابتدایی و متوسطه
  • برگزاری سمینارهای تخصصی حوزۀ آموزش و پرورش
  • برگزاری کارگاه‌های تخصصی حوزۀ آموزش و پرورش
  • ارائۀ خدمات مشاوره به مؤسسات و مراکز آموزشی
  • پژوهش در حوزۀ آموزش و پرورش

آکادمی رهیار بستری آنلاین است که در همه ساعات شبانه روز در دسترس و قابل استفاده است. شما به راحتی با چند تا کلیک میتوانید دوره موردنظرتان را پیدا کنید، ویدیوهای آن را تماشا کنید، فعالیت‌ها را انجام دهید، در آزمون دوره شرکت کنید و در آخر گواهینامه معتبر را دریافت کنید.

آموزش‌های ما

برای تدریس و تعامل با دانش‌آموزان، چیزهای زیادی هست که باید یاد بگیریم. ما به چهار دسته مهم آموزشی رسیدیم که شامل موارد زیر است:

🔴 دانش موضوعی یا تخصصی که شامل محتوای علمی و فنی است.
مثل آموزش صفحه به صفحه علوم دوم دبستان یا تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی، فارسی و ...

🔴 دانش آموزگاری که شامل آموزش مهارت‌ها و تکنیک‌های به‌روز در حوزه‌ی آموزش است.
مثل مدیریت کلاس درس، طراحی آموزشی، شیوه‌های ارزشیابی و...

🔴 دانش روانشناسی آموزشی که شامل موضوعاتی است که برای کار و تعامل مؤثر در محیط آموزشی نیاز است.
مثل مهارت‌های ارتباط مؤثر، نحوه مواجهه با قلدری و ...

🔴 دانش تکنولوژی و ابزارهای آموزشی که شامل معرفی و نحوه استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های به‌روز در فرایند تدریس است.
مثل استفاده از مودل، ساخت محتوا با نرم افزارهای گرافیکی و ...

 


آکادمی رهیــــــار برگزارکننده‌ی دوره‌های توانمندسازی برای معلمان

 

 

 

header

تا کنون چه کارهایـــی کردیم؟

 

آکادمی رهیار از دغدغه‌ی معلم‌هایی شکل گرفت که دوست داشتند همه‌ی دانش‌آموزان کشور به آموزش باکیفیت دســترسی داشتــه باشند. 
از همه مدرسانی که تو این سال‌ها ما را همراهی کردند و کمک کردند تا مسئولیت اجتماعی‌‌مان را به بهترین شکل انجام بدهیم، سپاسگزاریم.

مسیری که تا به امروز طی کردیم:

چه کارهایـــی کردیم؟

نظرات شما

ما در آکادمی بعد از اتمام دوره‌ها از مخاطبین خود نظرسنجی کرده‌ و از نتایج آن برای بهبود کیفیت آموزش‌ها استفاده می‌کنیم. این ارزیابی‌ها به ما این فرصت را می‌دهد که بتوانیم اثربخشی مطالب ارائه شده را بررسی کرده و برای کاربردی‌تر کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

 

شما برایمان نوشتید:

 

* مهم‌ترین اصل برای من و البته اصــل بحــث، احترام و رابطه مناســب است که مدرسـان در ایـن زمینــه فــوق‌العاده بودنــد و اگر کلمه‌ای بهتر از فوق‌العاده بود از آن استفاده می‌کردم.

آلا‌  حسینی | قلعه گنج-۱۳۹۳

 

* با اینکه بنده ۱۵ سـال سابقه دارم، مطالب و نکات ریاضی و فارسی واقعا برایم جذاب و کاربــردی بود. امروز از روش تدریس بازی‌محـور و مهارت‌محوری که مــدرس ارائه دادنـــد احســاس می‌کنم دوباره متولد شــدم و واقعا باتمام وجــودم برای شـروع سال تحصیــلی لحظه‌شــماری می‌کنم.

مجید حیدری | جیرفت -۱۳۹۶

 

* از اینکه شیـوه تدریس اساتیـد خارج از استان، استــفاده از روش‌­های جدیــد بود لذت بــردم چـون از روش‌­های تــکراری و خســته‌کننده و کلافه‌کننده واقعا خسته شده بودیـم اما این دوره عالی بود.

ســارا اکبــرپـور | بندرعباس-۱۳۹۸

 

در دوره­‌ای هستیم که فرایند اطلاعات، ارتباطات و تغییرات در دانـش و مهارت­‌ها مــدام در حــال پیشــرفت است و فراگیــری حتــی کوچک‌تریــن تجربیات باعث کمک کردن برای پرورش نیــروی انسانی باکیفیت‌تر می‌شود. این دوره، به من در ایــن مســیر بسـیار کمک کرد.

معصومه محمدی | ساربوک -۱۴۰۰

 

* از برگزاری ایـن دوره­‌هـا بسیـــار راضــی هســتم دوره‌های مفیــد و پرکاربـردی هسـتند. مـدرس با برنامه، منسجم و با انرژی وارد کلاس می‌شد و به ما هم انرژی می­‌داد.

زهرا اسماعیلی | کهریزک-۱۴۰۱

مقررات و شرایط ثبت‌نام در دوره‌ها

 

  • تمامــی شرکت‌کنندگان ملزم به رعـایت قوانیــن جــمهــوری اســلامی
    ایران هســتند.
  • ثبـت‌نام در دورۀ آموزشی، بعد از پرداخت هزینۀ آن قطعی خواهد شد.
  •  ارائۀ گواهینامه منـوط به حضــور کامــل در جلســات دورۀ آموزشــی
    خواهد بود.
     (حداکثر غیبت مجاز: ۱۰% کل ساعـات آموزشی) 
  •  ثبت‌نام در دورۀ آموزشی به منزلۀ پذیرش قوانیــن دوره خواهـد بــود.