کارگاه شوق کاوش | برای مربیان کودک در پیشدبستان |
* لطفا دقت بفرمایید که بعد از پرداخت موفق به صفحهی فرم مشخصات هدایت خواهید شد؛
* برای نهایی شدن ثبتنام پر کردن این فرم الزامی است.
🔔 جزئیات برگزاری
- مدرس: علی صفدری | دانشآموختهی دکتری تکنولوژی آموزشی از دانشگاه تربیت مدرس.
- تاریخ برگزاری: شنبه ۴ و ۱۱ شهریور
- از ساعت ۸ الی ۱۷
- نوع دوره: حضوری
- مکان برگزاری: آکادمی رهیار
- هزینهی شرکت در کارگاه: ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
- آخرین مهلت ثبتنام: جمعه ۳ شهریور
سرشت کودک در مواجهه با جهان پیرامونش او را به کاوش و آشنایی با پدیدههای آن وامیدارد و ما در جایگاه همراه، مربی یا تسهیلگر میتوانیم با فراهم کردن بسترهای غنیتر، این شوق و هیجان جستجوگری را در او شکوفاتر و ماندگارتر کنیم. کارگاه شوق کاوش میخواهد فرصتی برای مربیان پیشدبستان فراهم آورد تا با بهاشتراکگذاری تجربهها و مشاهدهها، دربارهی چگونگی فراهم آوردن این بسترها در کلاس باهم گفتگو کنیم.
پرسش کلیدی گفتگوهای شوق کاوش این است که:
«چگونه میتوانیم شوق کاوش و جستجوگری را در کودکانمان شکوفاتر و ماندگارتر نماییم؟»
در این کارگاه هم به مبانی نظری و آگاهی از جنبههای مختلف این موضوع میپردازیم و هم چگونگی و شیوههای فراهم آوردن این بسترها را به بحث و گفتگو میگذاریم. همچنین در بخشی از گفتگوها با دسترسیهایی دربارهی چگونگی برقراری تعامل مؤثر با کودکان در تجربههای روزمره و کلاسی آشنا میشویم.
تأمل و گفتگو درباره این پرسش میتواند دسترسیهایی به ما بدهد تا زمینهها و فرصتهایی را برای کودکان فراهم بیاوریم و امید داشته باشیم تا برخی از این اثرات مثبت حاصل شود:
➕️ تقویت مهارت مشاهدهگری
دنیای پیرامونشان را بهتر و عمیقتر مشاهده کنند؛
➕️ تقویت حس کنجکاوی
به کنجکاویهایشان اهمیت بدهند و برای پرداختن به آنها قدم بردارند؛
➕️ تمرین و تقویت مهارتهای شناختی
فرصتیهایی برای تقویت مهارتهایی چون پرسشگری فرضیهسازی، نتیجهگیری و استدلال ایجاد میکنند؛
➕️ تمرین الگوی کاوشگری
برای یافتن پاسخ پرسشها و یا عملی کردن ایدههایشان پژوهشهایی را طراحی و اجرا میکنند؛
➕️ تقویت مهارت برقراری ارتباط
یافتهها و مشاهدهها و دریافتهایشان را به شیوههای گوناگون و متناسب با نیاز و علاقهشان با دوستان خود به اشتراک میگذارند.
مبانی نظری موضوع
▪ بسترهای مواجهه کودکان با دنیای پیرامون و چگونگی فراهم آوردن یا بازآفرینی آنها برای بچهها (بهویژه طبیعت)
▪ چیستی و چگونگی فراهم آوردن زمینهی تقویت مهارتهای پایهای درکودکان
▪ ویژگیهای تعامل مؤثر با کودکان در تجربههایشان و چگونگی ایجاد وتقویت آنها