طرح موضوعی

  • عمومی

    •   کارگاه شوق کاوش     | برای مربیان کودک در پیش‌دبستان  |


      برای ثبت‌نام کلیک کنید.

      * لطفا دقت بفرمایید که بعد از پرداخت موفق به صفحه‌ی فرم مشخصات هدایت خواهید شد؛ 
      * برای نهایی شدن ثبت‌نام پر کردن این فرم  الزامی است.
       
        🔔 جزئیات برگزاری
      • مدرس: علی صفدری  |   دانش‌آموخته‌ی دکتری تکنولوژی آموزشی از دانشگاه تربیت مدرس.
      • تاریخ برگزاری:    شنبه ۴ و  ۱۱ شهریور   
      • از ساعت ۸ الی ۱۷
      • نوع دوره:   حضوری  
      • مکان برگزاری: آکادمی رهیار
      • هزینه‌ی شرکت در کارگاه: ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
      • آ‌خرین مهلت ثبت‌نام: جمعه ۳ شهریور

       


      سرشت کودک در مواجهه با جهان پیرامونش او را به کاوش و آشنایی با پدیده‌های آن وامی‌دارد و ما در جایگاه همراه، مربی یا تسهیل‌گر می‌توانیم با فراهم کردن بسترهای غنی‌تر، این شوق و هیجان جستجوگری را در او شکوفاتر و ماندگارتر کنیم. کارگاه شوق کاوش می‌خواهد فرصتی برای مربیان پیش‌دبستان فراهم آورد تا با به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و مشاهده‌ها، درباره‌ی چگونگی فراهم آوردن این بسترها در کلاس باهم گفتگو کنیم.

      پرسش کلیدی گفتگوهای شوق کاوش این است که:
      «چگونه می‌توانیم شوق کاوش و جستجوگری را در کودکانمان شکوفاتر و ماندگارتر نماییم؟»

      در این کارگاه هم به مبانی نظری و آگاهی از جنبه‌های مختلف این موضوع می‌پردازیم و هم چگونگی و شیوه‌های فراهم آوردن این بسترها را به بحث و گفتگو می‌گذاریم. همچنین در بخشی از گفتگوها با دسترسی‌هایی درباره‌ی چگونگی برقراری تعامل مؤثر با کودکان در تجربه‌های روزمره و کلاسی آشنا می‌شویم.

      تأمل و گفتگو درباره این پرسش می‌تواند دسترسی‌هایی به ما بدهد تا زمینه‌ها و فرصت‌هایی را برای کودکان فراهم بیاوریم و امید داشته باشیم تا برخی از این اثرات مثبت حاصل شود:
      ➕️ تقویت مهارت مشاهده‌گری
      دنیای پیرامون‌شان را بهتر و عمیق‌تر مشاهده کنند؛
      ➕️ تقویت حس کنجکاوی
      به کنجکاوی‌هایشان اهمیت بدهند و برای پرداختن به آن‌ها قدم بردارند؛
      ➕️ تمرین و تقویت مهارت‌های شناختی
      فرصتی‌هایی برای تقویت مهارت‌هایی چون پرسش‌گری فرضیه‌سازی، نتیجه‌گیری و استدلال ایجاد می‌کنند؛
      ➕️ تمرین الگوی کاوشگری
      برای یافتن پاسخ پرسش‌ها و یا عملی کردن ایده‌هایشان پژوهش‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنند؛
      ➕️ تقویت مهارت برقراری ارتباط
      یافته‌ها و مشاهده‌ها و دریافت‌هایشان را به شیوه‌های گوناگون و متناسب با نیاز و علاقه‌شان با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

      مبانی نظری موضوع
      ▪ بسترهای مواجهه کودکان با دنیای پیرامون و چگونگی فراهم آوردن یا بازآفرینی آن‌ها برای بچه‌ها (به‌ویژه طبیعت)
      ▪ چیستی و چگونگی فراهم آوردن زمینه‌ی تقویت مهارت‌های پایه‌ای درکودکان
      ▪ ویژگی‌های تعامل مؤثر با کودکان در تجربه‌هایشان و چگونگی ایجاد وتقویت آن‌ها

  • فرم‌ها